Foto’s musical Jona – St Vitusdag 2024

Nieuwsbrief april/mei 2024

In deze nieuwsbrief een kort verslag van de belangrijkste ontwikkelingen binnen onze parochie omtrent de kerksluitingen. In maart is de laatste nieuwsbrief met u gedeeld. Vanwege het Paasfeest en de meivakantie, was er enige tijd van bezinning ingelast. Ondertussen zijn wel de eerste ideeën vormgegeven, gesprekken gevoerd en is natuurlijk de Parochievergadering geweest!

Lees hier de complete nieuwsbrief

Mgr. van den Hout wordt nieuwe bisschop van Roermond

Mgr. Ron van den Hout is vandaag, 21 juni, benoemd tot bisschop van Roermond, het bisdom in de provincie Limburg. Dit is vandaag officieel bekend gemaakt door het Vaticaan in Rome. Mgr. Van den Hout is opvolger van mgr. Harrie Smeets, de vorige bisschop van Roermond, die vorig jaar december na een ziekteperiode is overleden. Op 24 augustus volgt feitelijke ‘in bezitname’ van de bisschopszetel in Limburg.

brief  Vicaris-generaal Bisdom Groningen-Leeuwarden Peter H. H. Wellen

bisdombericht “vertrek Bisschop van den Hout”

extra nieuwsbrief op www.rkkerk.nl

Gevraagd: medewerker kerkelijk bureau

nationale bedevaart jubeljaar 2025

klimaatvraagstuk, kerken staan samen sterk

Dinsdag 10 oktober was in de Grote kerk te Leeuwarden de start van het Convenant Groene kerken.
We linken hieronder graag naar twee artikelen uit het Friesch dagblad waarin u meer kunt lezen over de ondertekening van dit convenant.

FD-artikel Lodewijk Born
FD-artikel J.A. Brink

Low Waste – tips duurzaamheid

gebeden voor Oekraine

missie en visie 2022 – 2027

zomer-orgelconcerten in de Bonifatiuskerk

Vanaf zaterdag 7 juli worden er op zaterdagmiddag orgelconcerten gegeven in de Bonifatiuskerk.

Het programma van de bespelingen zal verbonden zijn met andere elementen uit de Bonifatiuskerk, zoals de glas-in-loodramen, beelden en meer. Ruimte en muziek inspireren zo elkaar.
Een drietal organisten (Johan Smit, Siegfried Derks en Peter van der Zwaag, organist Grote Kerk Leeuwarden) is bereid om beurtelings orgelbespelingen te verzorgen.

Onder de bezielende leiding van onze kerkmusicus Johan Smit is het plan gemaakt om gedurende de zomermaanden juli en augustus op de zaterdagmiddag van 14.30 tot 15.00 uur een orgelconcert te geven.

In de maand juli wordt tevens op de zaterdagmiddag in de Grote Kerk een orgelconcert gegeven om 16.00 uur.
Dit is dus een ideale gelegenheid om op dezelfde middag twee unieke, maar zeer verschillende orgels te horen. Het eerste orgelconcert in de Bonifatiuskerk is op zaterdagmiddag 7 juli om 14:30 uur en wordt verzorgd door Johan Smit.

Bisschop leest gebouwenplannen dl 2