zomer-orgelconcerten in de Bonifatiuskerk

Vanaf zaterdag 7 juli worden er op zaterdagmiddag orgelconcerten gegeven in de Bonifatiuskerk.

Het programma van de bespelingen zal verbonden zijn met andere elementen uit de Bonifatiuskerk, zoals de glas-in-loodramen, beelden en meer. Ruimte en muziek inspireren zo elkaar.
Een drietal organisten (Johan Smit, Siegfried Derks en Peter van der Zwaag, organist Grote Kerk Leeuwarden) is bereid om beurtelings orgelbespelingen te verzorgen.

Onder de bezielende leiding van onze kerkmusicus Johan Smit is het plan gemaakt om gedurende de zomermaanden juli en augustus op de zaterdagmiddag van 14.30 tot 15.00 uur een orgelconcert te geven.

In de maand juli wordt tevens op de zaterdagmiddag in de Grote Kerk een orgelconcert gegeven om 16.00 uur.
Dit is dus een ideale gelegenheid om op dezelfde middag twee unieke, maar zeer verschillende orgels te horen. Het eerste orgelconcert in de Bonifatiuskerk is op zaterdagmiddag 7 juli om 14:30 uur en wordt verzorgd door Johan Smit.